Sveti Jakob nad Katarino

je prikupen grič s cerkvico sv. Jakoba v bližini Ljubljane. Kratek vzpon, bolj podoben sprehodu skozi gozd in čez prostrane planjave, je ne glede na vreme primeren za vsakogar. Tudi za majhne otroke.

Slikovita pot nudi v vsakem letnem času drugačno podobo in dejavnosti. Pozimi sankanje na hribčku pod cerkvijo, spomladi in poleti sprehod čez s cvetjem posejane travnike, jeseni nabiranje kostanja.

Na sprehod se podamo s prevala Topol. Parkiramo na večjem parkirnem prostoru v bližini šole. Začetni poti sta dve. Prva vodi desno v smer cerkve sv. Katarine in je precej strma, vendar asfaltirana. Približno 100 m pred cerkvijo, kjer se cesta zravna, zavijemo levo mimo gostilne. Pot je skoraj ravna, označena z markacijami in se nadaljuje skozi gozd.

Sveti Jakob nad Katarino

Druga vodi od parkirišča levo okoli večje kmetije na desni. Za počitniško hišico v globeli zavijemo levo, kjer stopimo v gozd in se povzpnemo po precej strmi poti navzgor. Po približno 200 metrih se priključimo na zgornjo ravno pot.

Pot skozi gozd je kratka. Nadaljujemo mimo kmetije na travnike in po kolovozu do griča s cerkvico. Z majhnimi otroki in vozičkom lahko nadaljujemo po kolovozu okoli hribčka. Na vrh vodi tudi nekoliko bolj strma cikcakasta steza.

Z vrha, na katerem stoji cerkvica svetega Jakoba, je prekrasen razgled na Polhograjsko hribovje in del Kamniško-Savinjskih Alp.

Sveti Jakob nad Katarino

Vrnemo se po isti poti do parkirišča. Na Topolu sta dve gostilni, kjer se lahko po izletu okrepčamo.

Zanimivost: Vsako leto poteka 26. decembra na Sv. Jakobu na dan obletnice plebiscita tradicionalna prireditev. Leta 1990 so na dan plebiscita pričakali domačini na Svetem Jakobu prvo slovensko vlado in nato skupaj dočakali rezultate za samostojno Slovenijo.

Dostop do izhodišča: Topol pri Medvodah ali pogosto kar Katarina nad Ljubljano je naselje v občini Medvode. Dostop do naselja je mogoč po treh cestah: iz Medvod (preko kraja Sora), iz Dobrove in iz Ljubljane (iz Podutika čez Toško Čelo, kjer se 6 km vozite po makadamski cesti).

Vir:

Z nami naokrog

Danes gremo na potep. Lovimo škrate ali opazujemo vile, ki se kopajo v kristalnih gorskih jezerih. Raziskujemo učne ali pohajamo po tematskih poteh. Splezamo na najvišji hrib ali se spustimo globoko v kraški svet.

Doživetja - Z nami naokrog (izleti)

Neskončno je poti, ki nas vodijo po deželi. Na njih srečujemo pravljična bitja, spoznavamo zanimive ljudi iz pretekle zgodovine, kulturno dediščino ali se prepustimo naravoslovnim, športnim in kulturnim doživetjem.

Že veste, kaj boste počeli ta konec tedna?

Pokukajte v Prostočasnikove predloge in se podajte z nami na potep!